Börzsöny szíve 10

2018.06.29

Május 12 azért fontos dátum, mert harmadmagunkkal elmentünk az első teljesítménytúránkra. Ez volt a Börzsöny szíve, amin a 10 km-es távon vettünk részt.

Mi is az a teljesítménytúra?

Erről nagyon sokáig lehetne beszélni. Lényegében: ez egy olyan túra, ahol a megadott útvonalat a megadott időn belül kell teljesíteni. Szóval nem neked kell megtervezni, hogy merre és mikor menj el kirándulni, ez mind adott (lustik, ötlethiányban szenvedők előnyben!). A megadott idő ösztökél(het) arra, hogy ne állj meg 10 percenként, de ami még szerintem ennél is fontosabb: kapsz kitűzőt, ha a megadott időn belül teljesíted a választott távodat. No, meg oklevelet/emléklapot is. De a kitűző még jobb :)

A Börzsöny szíve

A teljesítménytúra kiindulópontja Verőcén volt egy általános iskola sportcsarnokában. Én már a becsekkolásnál izgatottabb voltam, mint a legelső nap az iskolában.

Az útvonal végig egyértelmű volt, szépen ki volt jelölve piros-fehér szalaggal, néhol az aszfalton krétával is jelezve voltak az útirányok.
Egy keserűségünk volt csupán. Az egyik kereszteződésben valaki(k) azt hitté(k) mókás a túrázókat rossz irányba küldeni. De nem csak mi jártunk pórul: pont amikor már elgondolkodtunk, hogy vajon jó irányba haladunk, jöttek velünk szembe teljesítők, akik beszéltek a szervezőkkel telefonon, és megbizonyosodtunk, hogy itt bizony árulás történt. Visszafordultunk, az áthelyezett jelzéseket visszatettük a jó irányba, s haladtunk tovább.

A táv során volt, hogy lábfej nagyságú ösvényen kellett mennünk, amit különböző ágas-bogas-szúrós növények borítottak.

Az első pecsételő, vagyis ragasztoló állomásunk a Lósi-völgyben volt. Nagyon magával ragadó, csendes, romantikus kis hely ez. Itt egy kicsit megpihentünk, ettünk, körülnéztünk, megnéztük mi vár még ránk, de nem időztünk sokat, haladtunk tovább.

Ezután hegynek fel, erdőben barangoltunk tovább. A második csekkpontunk az Aranyoskúti kilátóponton volt. Innen ráláthatunk Verőcére, a Dunára és a szomszédos hegyekre. A közvetlenül előttünk elterülő táj elé fakó sajnos.

Innen aztán jött a leereszkedés, majd a falu széléről a start/cél hely felé haladtunk.
Túra közben sokféle teljesítővel találkoztunk: fiatalokkal, idősekkel, kutyákkal, futókkal. Egyikünk még rókát is látott elsuhanni a túristaúton.

Az eltévedés miatt kicsit le voltunk maradva, hiszen tettünk pluszba nagyjából 1 kilómétert, ami az időnkön is megérződött. De a végét megtoltuk, és 8 perccel a lezárás előtt sikerült beérnünk.

"Zsófi, mutasd már meg, hogy mennyire büszke vagy, hogy megcsináltad az első teljesítménytúrád!" "Oké."

A szervező a VIDE Természetjáró Szakosztály volt. Nagyon remek szervezés volt, nagyon finom forró teával!

Útvonal: Verőce > Fehér-hegy > Lósi-völgy > Magyar-máli-dűlő > Aranyoskút > Borbély-hegy > Verőce
Km: 9,69 km (7,94 helyett)