Visegrádi-hegység

Az Északi‑középhegység legkeletibb része, népszerű kirándulóhelyek központja. Legmagasabb pontja a Dobogkókő (699 m).
Jellemző kőzete az andezit. Jellemzőek a kocsánytalan tölgyesek és a bükkösök.

November első szombatján napos időnk volt, s a fél nap is rendelkezésünkre állt. Így hát felvettük a hátizsákot, s egy rövidebb, de átmozgató szintkülönbséggel és pazar panorámákkal tarkított erdőlátogatásra kerekedtünk.

Hirsch-orom

2023.10.18

Dömös minden évszakban felkapott hely, főleg a Rám-szakadék és a Prédikálószék miatt. De érdemes a következő településig is elmenni, ott letenni az autót, hiszen innen is rengeteg lehetőség és felfedezni való vár ránk.

Dobogókő amellett, hogy az utóbbi évtizedekben (is) az egyik legnépszerűbb és az egyik legkönnyebben megközelíthető turista célpont, történelmileg is jelentős helyszín. Könnyed, érdekes történelem óra következik.

A Hideglelős-kereszthez feljutni nem nehéz és nem sok idő, cserébe impozáns kilátás vár. Innen a Róka-sziklához való eljutás kicsit izzasztóbb, s a szikla tetején kevésbé látványos panoráma fogad, de ez nem vesz el vonzerejéből.

A Visegrádi Pirosút túramozgalom nemes egyszerűséggel annyit kér, hogy haladj a piros sávos jelzésen Visegrádtól Leányfaluig, s közben a kijelölt helyszíneken pecsételj a túrafüzetbe. Már ha szeretnél, mert nyilván nem kötelező, de ha már csináljuk, akkor csináljuk rendesen, hogy jutalmunk egy jelvény legyen! A túra nagyon izgalmas, vannak benne...

Egy újabb szombati napon felkerekedtünk, hogy gyűjtsünk még egy "Jó kilátások!" - Visegrádi-hegység pecsétet. 13-15 fokos idő volt, februárhoz képest meleg, ámbár az erős szél a kitett csúcsokon hideg érzetet hozott magával. Ha csak pár órád van, vagy egy kicsit intenzívebb egészségügyi kirándulásra mennél, akkor ez remek lesz.

Egy január végi hideg napon egy 3-4 órás, 10-15 kilométeres átmozgató túrát terveztem, közel a fővároshoz. Két csúcsot is érintettünk, amelyekről pazar kilátás tárult elénk. Az 1-3 fokos hideg miatt nem időztünk sokat, de a kaptatók gondoskodtak arról, hogy ne fázzunk sokat. Kevésbé ismert kirándulási célpontok beszámolója következik.

A Visegrádi-hegység délnyugati része közel esik a fővároshoz, sok látnivalóval bír, ám még sincs a köztudatban. Ez talán nem is olyan nagy probléma, így megmarad a túrázóknak, az autó és a szemét is kevesebb.

Idén apák napja alkalmából családi kirándulást terveztünk a híres Prédikálószékhez, amely egy régi bakancslistás helyszín volt mindannyiunk életében. A hosszabb, de kevésbé meredek útvonalon haladtunk, többször is elővéve a távcsövet.