Országos Kéktúra

Hazánk legismertebb és egyben leghosszabb túramozgalma Írott-kő (Kőszegi-hegység) és Hollóháza (Zempléni-hegység) között húzódik 1173 km-en.

Az idei március tizenötödikei hosszú hétvégét megtoldottuk egy nappal, hogy kényelmesen el tudjunk menni három napot kéktúrázni, s utána még legyen egy pihenő napunk, mielőtt újra munkába állunk. Így 2024 tavaszán felkerekedtünk, hogy megcsináljuk az első többnapos túránkat: az Országos Kéktúra hetedik és nyolcadik szakaszait.

Az Országos Kéktúra kettes szakaszát sokan tartják a legszenvedősebb résznek, mert a kisalföldi tájon csupa hosszú, egyenes utakon halad, több aszfaltos résszel, s kevés megtekintenivalóval. Ezek mind igazak, kár lenne tagadni, de korántsem olyan rossz a helyzet.

Július vége felé visszatértünk Kőszegre, hogy befejezzük az első szakaszt, immár sík terepen. A hosszú, egyenes utak menetelésre sarkalltak bennünket, nem volt nehéz új egyéni rekordokat felállítanunk. Ingerszegényebb a környék, de így is sok élménnyel lettünk gazdagabbak.
Az előző kirándulásról, amely Velemet, Írott-kőt és Kőszeget érintette, itt...

Június közepére egy háromnapos kéktúrás vándorlást terveztem be. Az egész kirándulás alatt átjárt a tudat, hogy ez a hivatalos első szakasz, amitől érthetetlen módon szinte egész nap megállás nélkül mosolyogtam. A Kőszegi-hegység emelkedői, s a csodálatosan szép és öreg fái csak még jobban növelték a jókedvemet. Estére viszont türelmet és empátiát...

2022. szeptember elején elmentünk életünk első két napos, nagy hátizsákos túrájára. A kéktúra hatodik szakaszát teljesítettük, amelyet középen megfelezve két részre bontottunk. A kirándulás során több hegyet is megmásztunk, több csúcsot, kilátót is érintettünk, továbbá rengeteg szőlőt és tehénkét láthattunk a Balaton-felvidék meseszép panorámája...

Szeptember első péntekén a Cserhát nyugati dombjait vettük célba, amely során a Naszályra is felmásztunk. Ez már az utolsó szakasz, amire azt mondhatjuk, hogy Budapesthez közeli, így megfelezve egy napba még pont belefér.