OKT: 16-os szakasz maradék 10%-a (Nagy-Villám - Visegrád)

2021.06.10

A 16-os szakaszt félbe kellett hagynunk, de a 30. születésnapomon végigjártuk a maradék távot. Meleg, rövid, tempós, állatokkal tarkított kirándulásunk volt.

Autóval a nagyvillámi parkolóig mentünk, amely már újra fizetős (pápá pandémia). Innen felsétáltunk a Zsitvay-kilátóhoz, amely 400 Ft ellenében látogatható. Az épület 1933-ban épült, majd 2006-ban felújították. Három szinten nézhetünk ki belőle.

A parkoló bejárata mellett folytatódott tovább az utunk: egy kellemes 20-25 perces sétával a Visegrádi várhoz érünk. Ezen a részen a fák között baktatunk, hol kicsit lefelé, hol kicsit felfelé. Nagyon hangulatos része ez a túránknak.

A várba nem mentünk be, mert tavaly voltunk, illetve a hétköznap ellenére sok volt az iskolás csoport - utólag kiderült, hogy az egész környéken. Viszont a bejárathoz vezető lépcsőt egy macska őrizte, teljes erőbedobással!

A vár túloldalán haladtunk tovább, nagyjából egy kilométeres lejtmeneten át egészen Visegrád központjáig. Néhol érdemes a baloldalon található kiszögelléseket megnézni, mert csodás panoráma tárulhat a szemünk elé.

Egy idő után a bal oldalunkon egy sziklába vájt kápolnával találkozunk. Itt több pad is van, majd a stációk mellett lejt tovább az utunk, amelyet egy éles kanyar követ, és már el is értük az első házakat. A Visegrádi Keresztelő Szent János-templom mögött érkezünk a város szívébe.

Innen a település fő útján haladunk tovább, majd a 11-es út alatti aluljáróban kelünk át. A rév pénztárja mellett pecsételtünk. Meg is lettünk a kis maradék részünkkel, kész a 16-os szakasz, kész a Pilis- és a Budai-hegység szakasza!

Kerestünk egy árnyékos padot, ahol az ünnepi kókuszgolyókat elfogyasztottuk, miközben fecskék repkedtek felettünk.

Majd ugyanazon az útvonalon mentünk vissza, csak most felfelé kellett másznunk. A meleg ellenére ez sem volt túl vészes, bár néha megálltunk pár másodpercre - orrotfújni. A kápolnánál egy vadmacska sétált felénk, de miután jól megnéztük egymást, bement a bozótosba, így sajnos nem tudtam lencsevégre kapni. A várhoz közel pedig egy siklóval találkoztunk, aki épp a turistaútról siklott be a növények közé.

Kék infó: OKT 16
Útvonal: Nagy-Villám -> Zsitvay-kilátó -> Visegrádi vár -> Visegrád -> Visegrádi vár -> Nagy-Villám
Km: 7,43 km (hivatalos, egy irányba: 2,6 km)
Szint: 299 m (hivatalos, egy irányba: +20; -255)